Het managen van je leidinggevende
Er lijkt een taboe te rusten op het managen van je leidinggevende. Het klinkt als manipuleren en lijkt zo respectloos. Eigenlijk wel raar, als je bedenkt dat medewerkers steeds proactiever en zelfstandiger moeten zijn. En een beetje ouderwets: innovatieve leiders eisen van hun mensen dat zij hen tegenspreken. Jeff Bezos, CEO van Amazon, is er zo een.
Veel jongeren zijn ontevreden met de taken die ze krijgen, hun aansturing, het gebrek aan feedback/feedforward, etc. maar doen daar weinig aan.
Na het lezen van dit boek weet je hoe je dat kunt veranderen, hoe je op verschillende manieren invloed kunt uitoefenen op je leidinggevende. Je leert hoe je je invloed kunt gebruiken om zelf leukere taken te krijgen, een betere werksituatie te creëren, de relatie met je leidinggevende te versterken en zelf te groeien. Waarschijnlijk besef je ook dat je vandaag al meer bezig bent met het managen van je leidinggevende dan je nu denkt. En dat dat meer dan ok is.
Het unieke aan dit boek is de combinatie van wetenschap en praktijk.
De auteurs – voornamelijk jonge wetenschappers van nog geen 30 jaar – vertellen wat er in de wetenschap bekend is over het beïnvloeden van leidinggevenden. Daarna stappen ze de praktijk in en kijken naar succesvolle voorbeelden van jongeren die hun leidinggevende managen. Juist die combinatie maakt dit boek zo sterk: de tips aan aanbevelingen worden zowel door de praktijk als door de wetenschap bevestigd!
De inhoud
Voorwoord
Inleiding
-Je leidinggevende: (hoe) volg jij?
-Inspelen op de verwachtingen van je leidinggevende
-De valkuilen van leidinggevende aanpakken
-Uit de praktijk: oplossingen voor veelvoorkomende vragen
-Tot slot
Literatuur
Over de auteurs
Uitgeverij Thema, de uitgeverij van training- en coachbureau Schouten en Nelissen, stelt een exemplaar ter beschikking. Interesse? Stuur een mail met in de titel ‘Hoe manage ik mijn baas’ naar petra.hiemstra@haagsehoogvliegers.nl en vermeld in de mail je adresgegevens. Het boek worden verloot onder de eerste 10 reacties. De naam van de winnaar wordt op onze website vermeld. Je kunt het boek ook direct hier bestellen voor 17,95 Euro plus verzendkosten.