Je moet weten wat je klant drijft. Wat heeft je klant nodig? Wat zoekt je klant?
Je moet weten welk probleem jouw klant heeft. Je moet weten waar je klant s’nacht van wakker ligt.
Alleen dán kan je een product of dienst creëren die een probleem oplost, de pijn wegneemt of een behoefte van de klant stilt.
Wil je dat jouw klanten je product kopen en het het resultaat verder vertellen? Zorg dan dat je klanten 100% tevreden zijn door hun probleem 110% op te lossen.
Je leest het goed. De 100% is de oplossing van het probleem. De 10% is de verrassing. De kers op de taart.
Verras je klant altijd. Doe iets extra’s of geef iets extra’s.
Vergeet niet na je verkoop nog steeds te luisteren naar je klant. Klanttevredenheid zit hem niet alleen in het oplossen van een probleem. Hoe is je service?
Hoe is de communicatie? Hoe is je klachtenafhandeling? Welke behoefte(n) heeft jouw klant? Waar is de klant naar opzoek? Wat heeft de klant nodig?
Of… wat vindt de klant van jou of je product? Hier kom je maar op één manier achter. Vraag het je klant. En…
Luister naar je klant! Luisteren is namelijk ook marketing.
Deze video is een grappig voorbeeld van hoe het NIET moet.
Artikel geschreven door Maikel Latour, Marketingspecialist. Klik hier voor zijn website.
Beter naar je klanten en/of medewerkers leren luisteren?
Of als leidinggevende leren luisteren met een leeg hoofd? Kom dan naar onze training Ik Luister Je Groot op 26 januari 2016. Je vind de training onder evenementen. Van harte welkom.