Luister maar niet naar je klant – Maikel Latour Marketing

Je moet weten wat je klant drijft. Wat heeft je klant nodig? Wat zoekt je klant?

Je moet weten welk probleem jouw klant heeft. Je moet weten waar je klant s’nacht van wakker ligt.

Alleen dán kan je een product of dienst creëren die een probleem oplost, de pijn wegneemt of een behoefte van de klant stilt.

Wil je dat jouw klanten je product kopen en het het resultaat verder vertellen? Zorg dan dat je klanten 100% tevreden zijn door hun probleem 110% op te lossen.

Je leest het goed. De 100% is de oplossing van het probleem. De 10% is de verrassing. De kers op de taart.

Verras je klant altijd. Doe iets extra’s of geef iets extra’s.

Vergeet niet na je verkoop nog steeds te luisteren naar je klant. Klanttevredenheid zit hem niet alleen in het oplossen van een probleem. Hoe is je service?

Hoe is de communicatie? Hoe is je klachtenafhandeling? Welke behoefte(n) heeft jouw klant? Waar is de klant naar opzoek? Wat heeft de klant nodig?

Of… wat vindt de klant van jou of je product? Hier kom je maar op één manier achter. Vraag het je klant. En…

Luister naar je klant! Luisteren is namelijk ook marketing.

Deze video is een grappig voorbeeld van hoe het NIET moet.

Artikel geschreven door Maikel Latour, Marketingspecialist. Klik hier voor zijn website.

Beter naar je klanten en/of medewerkers leren luisteren?
Of als leidinggevende leren luisteren met een leeg hoofd? Kom dan naar onze training Ik Luister Je Groot op 26 januari 2016. Je vind de training onder evenementen. Van harte welkom.

Delen:

Neem contact met ons op
Laatste blogs
Evenementen
Doe Het Zelf Coachtraject voor 7,50 Euro (e-book)

Doe Het Zelf Coachtraject voor 7,50 Euro (e-book)

Doe Het Zelf Coachtraject (e-book) – Heb je wel behoefte aan een coachtraject maar is dat op dit moment bijvoorbeeld te duur of wil je liever éérst een zelf aantal zaken op een rij zetten? Bestel dan dit e-book en ga (alvast) aan de slag! Een coachtraject kost tijd, aandacht en … geld! Zéker als […]

CoachKwartiertje – NIEUW! – 15 minuten volledige aandacht voor JOU (of meer)

CoachKwartiertje – NIEUW! – 15 minuten volledige aandacht voor JOU (of meer)

Het CoachKwartiertje – Soms heb je NU behoefte aan een luisterend oor. Warme aandacht voor JOU. Een paar goede vragen die zaken verhelderen of in een ander licht zetten. Liefdevolle en heldere reflectie van een neutraal persoon. Intervisie over een lastige casus. Voor al die momenten is het Coachkwartiertje bedoeld. Het CoachKwartiertje is een kort […]

Zelfevaluatie grootluisteren & samenwerken I Gratis CONCEPT test I Voor commissarissen

Zelfevaluatie grootluisteren & samenwerken I Gratis CONCEPT test I Voor commissarissen

Zelfevaluatie grootluisteren & samenwerken – In samenwerking met Hemingway PG, opleider en trainer van commisarissen, is Haagse Hoogvliegers een zelfevaluatietest aan het ontwikkelen rond ‘grootluisteren en samenwerken’. Deze test wordt specifiek ontwikkeld voor commissarissen, bestuurders en politici (in spé). Immers, juist van commissarissen en bestuurders wordt gevraagd dat zij kunnen samenwerken op het allerhoogste niveau. […]

Regeling Loopbaanadvies A&O Fonds Rijk – 6 x 1,5 uur gratis loopbaanadvies voor Rijksambtenaren

Regeling Loopbaanadvies A&O Fonds Rijk – 6 x 1,5 uur gratis loopbaanadvies voor Rijksambtenaren

Regeling Loopbaanadvies A&O Fonds Rijk – Werk jij drie jaar of langer als medewerker bij het Rijk? Dan kun je bij het A+O fonds Rijk 1.500 Euro (plus BTW) aanvragen voor een loopbaanscan, loopbaanadvies of carrière coaching bij een CMI-gecertificeerde coach naar keuze! Je mag iedere 5 jaar zo’n traject doen. Wat je met je […]

Biografie en Traumaherstel werkboek voor 7,50 Euro (e book) – NIEUW

Biografie en Traumaherstel werkboek voor 7,50 Euro (e book) – NIEUW

Biografie en Traumaherstel werkboek – Hoe langer ik coach (nu zo’n 12 jaar) – hoe meer ik ben gaan inzien hoezeer de persoonlijke biografie van mijn coachees doorwerkt in het heden. In ieders biografische verhaal kun je veel aanwijzingen vinden die verklaren waarom mensen zich juist nu zich ‘niet zo senang voelen’ of waarom zich […]