Platform voor excellentie – TOPtrainers lanceren nieuw werk bij Haagse Hoogvliegers

Over droomdeelnemers en hoe lanceringen leiden tot excellentie van trainers en tot inkoop van trainingen door bedrijven.

Waarom excellente trainers bij Haagse Hoogvliegers nieuw werk lanceren.
geschreven door: Jill Overtoom-Hehemann, communicatieprofessional en onderzoekster (a.i.), 17 maart 2015

Een warm welkom, persoonlijke aandacht en een mooi platform zijn een aantal woorden die als eerste opkomen bij de trainers Gijs van Bilsen – Inspiration Officer bij ‘Pentascope’, Caroline Wijntjes – eigenaar van ‘De Erkende Toezichthouder’, en Gijs Weenink – directeur van de ‘DebatAcademie’. Alle trainers hebben meerdere malen met succes nieuw werk bij Haagse Hoogvliegers gelanceerd. Waarom doen zij dat en wat levert het hen op?

Een netwerk, maar eigenlijk ook meer
Na je eerste ontmoeting met Petra Hiemstra, Directeur van Haagse Hoogvliegers, bijvoorbeeld via een relatie, een toevallige ontmoeting of via LinkedIn, kun je eigenlijk niks anders zeggen dan dat het een warm persoon is die meteen aandacht voor je heeft. Gijs van B.: ‘Ze ziet je echt, maar niet op een zweverige manier’. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je de samenwerking met de Haagse Hoogvliegers aangaat. Dat het je ook een mooi netwerk oplevert is één ding dat zeker is. Caroline: ‘Ik vind wat ze doet een mooi initiatief. Het is ‘nieuw organiseren’ van je netwerk dat vele kansen biedt.’ Gijs W.: ‘We hadden al eens eerder samen gewerkt en het is gewoon een leuke plek om trainingen te geven. 1+1=2. In elkaar geloven als mens en op zakelijk gebied. Zo simpel is het eigenlijk’.

Droomdeelnemers
Petra biedt haar trainers een mooi platform om hun doelgroep te bereiken. Wie je ook bent en wat je vraag ook is, bij Haagse Hoogvliegers zijn vanuit het hart betrokken zijn en verantwoordelijkheid nemen sleutelwoorden. Gijs v. B.: ‘HH is een geweldig platform om nieuwe trainingen uit te proberen. Het lukt Petra altijd weer om een excellente groep enthousiaste deelnemers te verzamelen voor een lancering. Als trainer ontmoet je er steeds een gemêleerde groep die elkaar ook onderling blijft stimuleren en bevragen.’  Caroline ziet de lanceringen als ‘een gouden greep en een soort kweekvijver’. Zij was één van de eerste trainers voor de Haagse Hoogvliegers. Na elke training krijgen de deelnemers de mogelijkheid eerlijke feedback te geven en iets aan de trainers mee te geven voor een volgende keer. Petra zelf spreekt liever over ‘feedforward’. Gijs W. ervaart de deelnemers als ‘droomdeelnemers, leergierig, talentvolle mensen die echt iets willen’.

Wat zijn dat nou: hoogvliegers?
Alle drie de trainers zien ‘hoogvliegers’ als mensen die bovenmatig snel denken, ondernemend zijn en hart hebben voor anderen. Ze zijn sensitief, kunnen snel schakelen en ook snel informatie tot zich nemen. Het tempo van de lanceringen moet hoog liggen. Deelnemers waarderen de goede afwisseling tussen theorie en gerichte praktische oefeningen, waarmee ze in hun dagelijkse praktijk direct betere  resultaten kunnen behalen of relaties versterken.

Opbrengst voor trainers: feedforward

Als trainer krijg je bij de Haagse Hoogvliegers de mogelijkheid om nieuw werk in de markt te zetten en het daar waar nodig bij te schaven of aan te vullen. Zo wordt een 8 de volgende keer een 9 of zelfs een 10. Gijs v B.: ‘De sfeer is altijd goed. Je krijgt mooie heldere punten aangeleverd op een bedje van positiviteit. De mensen zien jou en niet alleen je trainingen’. En dat is te danken aan de het niveau van de mensen die bij deze lanceringen aanwezig zijn. Caroline ervaart dat hoogvliegers nog meer dan hoger opgeleiden afwisseling en interactie nodig hebben. Gijs W. voegt daaraan toe dat de deelnemers hem ook echt iets willen meegeven na de lancering.‘Er wordt echt groot geluisterd‘.

en… vervolgopdrachten
Succesvol zijn de lanceringen als zij de trainer naast die goede feedfoward van de deelnemers ook ‘new business’ opleveren. De ervaring van Caroline is wat dat betreft boven verwachting: ‘soms wil zelfs een hele groep samen met je verder’. Voor Gijs v B. heeft het een aantal nieuwe trajecten opgeleverd die anders niet tot stand waren gekomen: ‘Op dit moment zelfs één van mijn mooiste’ . Het prachtige netwerk en de feedback is iets waar Gijs W. erg content mee is, maar ook de contacten en ‘de mensen die ik vaker terug zie’, zei hij enthousiast.

Van lancering naar inkoop trainingen door bedrijven
Haagse Hoogvliegers zet nieuw werk van de trainers actief uit binnen haar netwerk van inmiddels ruim 1500 hoogvliegers uit heel Nederland. Zij host de lancering, geeft actief vorm aan inclusief netwerken en haalt de feedforward op voor de trainers. Steeds vaker worden lanceringen bij HH als in-company training ingekocht door bedrijven en organisaties. Inkopers kiezen gericht voor trainers die actief en doorlopend in hun eigen ontwikkeling tot meesterschap investeren. Zij zoeken mensen die ‘up-tempo’ kunnen doceren én faciliteiten. Trainers die in staat zijn voor 90% te werken met de inbreng van de deelnemers. En die deelnemers door gerichte oefeningen ook actief met elkaar verbinden. Haagse Hoogvliegers ontzorgt haar trainers door het offerte- en facturatie traject uit handen te nemen en met de opdrachtgever te zorgen voor een optimale en veilige trainingssetting. De trainer kan zich dan 100% focussen op het geven van de training zelf. Zo ontstaat optimaal contact met en leerrendement bij de deelnemers.

Ken (of ben) je een excellente trainer die je een groter bereik gunt? Een keer deelnemen aan een lancering is de beste manier om vrijblijvend kennis te maken. Kijk hier voor de actuele agenda. Neem ook gerust contact op met de geïnterviewde trainers voor hun persoonlijke referenties:

Caroline Wijntjes – Eigenaar van De Erkende Toezichthouder www.erkendetoezichthouder.nl – 06-17434062
Gijs van Bilsen – Inspiration Officer –  www.pentascope.nl – 06-16316105
Gijs Weenink –  Directeur De Debatacademie – www.debatacademie.nl – 020-4470146

Caroline Wijnjes lanceerde; Hoe word je toezichthouder en Met gemak het juiste commissariaat krijgen (****)
Gijs Weenink lanceerde: Speechen als Shakespeare (***) Speechen als Obama (****), Hoffelijk Onderhandelen (****) en Hoffelijkheid en Gastvrijheid – twee sleutels tot succes (****)
Gijs van Bilsen lanceerde (met collega’s) – Leren Loslaten en Improviserend Organiseren (****)

Interesse in één van deze trainingen en deze op onze of uw eigen locatie organiseren voor uw collega’s, medewerkers of relaties? Bel: Petra Hiemstra op: 06-33803867. We kijken graag samen naar de mogelijkheden.

 

 

Schrijf een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.